وبلاگ دانشجویان شیمی دانشگاه مازندران

University of MaZandaran Chemistry Students' Weblog

وبلاگ دانشجویان شیمی دانشگاه مازندران

University of MaZandaran Chemistry Students' Weblog

شعر از نوع شیمیایی

 بسا قدری طلا از پای تا سر داشتن

اندکی الماس، حتی قدر یک مول داشتن   

همچو سدیم ازبرای عشق ید، پرپر شدن

چون کلر درسر هوای هاش مثبت داشتن                                   

سخت ماندن در قبال مشکلات زندگی

نی چو آلکانها هوای شعله در سر داشتن  

دوستی با دیگران چون عنصر خوب نهم

نی چو آرگون منزوی وگوشه گیری داشتن  

پایدار ومستقیم همچو سیلیس اندر جهان

همچو گوگرد وترومبیک استقامت داشتن  

نیک نامی ونجابت چون گروه هشتمین

همچوآهن در سر خود فکر مثبت داشتن 

راست بودن هرکجا،درهرمقام وجایگاه

نی چو (Al)چهره ای نحس ومنافق داشتن  

همچو همپوشانی سیگما که خیلی محکم است

در رسیدن در هدف تصمیم راسخ داشتن  

الغرض گفتم من این ابیات رااز بهر این

»برلب هرفرد لبخند ملیحی کاشتن  «

  

 

نظرات 10 + ارسال نظر
مینا دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 22:56

قابل توجه بقیه اساتید گروه به این میگن با یه تیر دوتانشون زدن

درسته با یه تیر 2نشون زده ولی چه نشونی.ارزش نشونارو ازبین برده.هم ابروی شعرو برد هم ابروی شیمی رو.

اول: خوشحالم میبینم این وبلاگ خارج دانشکده هم بازدید کننده داره هرچند هم اتاقی بچه های شیمی باشه...
دوم: شعر درباره مدیریت صنعتی پیدا نکردی به این شعر باحال گیر دادی...
سوم: کسی که شیمی نخونده نمیتونه معنی این شعر رو درک کنه...
ضمنن آدرس وبلاگی که نوشتی اشتباهه...
هادی.م

۱-بگو چرا دیشب اصرار داشتی بیام نظر بدم می خواستی کلاس وبلاگتونو ببری بالا...
۲-شعر درباره مدیریت گیری نداره که بخوام گیر بدم...
۳-نظرم در باره شعرتون همونه که گفتم...
۴-ادرسم درست شد...

جواب قبلی رو من دادم نه علیرضا.......
هادی.م

خیت شدی؟؟؟
علیرضا

مازیار سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 11:29

خیتی نداره...
اخه شما رسم اداره وبلاگ دسته جمعی رو نمیدونین من چیکار کنم؟
هرچند مدیر وبلاگ می تونه جواب همه ی نظراتو بده ولی جواب مستقیم به نظر توسط نویسنده همون پست صورت میگیره نه مدیر وبلاگ و کسان دیگه...
اگه خواستین یه دوره اموزشی براتون ترتیب بدم چون اشنا هستین شهریشم باهم کنار میایم اینم به خاطر داش محمود و داش امیر جولایی.

جنابعلی که تا دیروز پیش خود ما آموزش میدیدی!!!
علیرضا

تهذیب سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 19:06

علی رضا جون خیلی باحال بود دمت گرم

حنا سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 19:18

خیلی قشنگ بود ! وارددعوای بالا نمیشم ولی به عنوان یک ((شیمیست))حق انتقادازشعروبه مدیریت صنعتی ها نمیدم!

سلام قومی!
وبلاگتون خیلی باحاله و پستت هم بسیار زیبا و شیمیاییه!!!
با من در تماس باش....

مازیار(مدیریت صنعتی) جمعه 30 مهر 1389 ساعت 01:51

بحث شعر و ادبیات ربطی به شیمیست بودن نداره.برای همینه که جایگاه شعر و ادبیات رو خراب کردین.
در ضمن بحث های بالا دعوا نبود صرفا کفت و گو بود...

بابا تو در حدی نیستی بخوای در باره ی جایگاه شعر نظر بدی
علیرضا

حنا جمعه 30 مهر 1389 ساعت 17:16

بیخیالMrاین فقط احساسات یک شیمیست بودکه درقالب شعر بیان شد! ماچیکاربه جایگاه شعرداریم!؟

یه دوست واقعی پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 19:47

من یه شیمیست هستم واز قضا دستی هم بر اتش شعر وادب دارم وباید بگم حق با اقا مازیار است.این شعر نا موزون ازمفاهیم شیمی هم چیزی نمیداند.مثلا اندکی الماس قدر یک مول داشتن یعنی107گرم الماس داشتن.؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد